Iako je gradonačelnik Bosanskog Grahova Uroš Makić izjavio kako će obnovu rodne kuće revolucionara Gavrila Principa u selu Obljaj u ovoj opštini iz svog budžeta finansirati Novi Sad, zamenik prvog čoveka grada Borko Ilić kaže da je u pitanju privatna inicijativa.
@Skotch
Пројекат Југославије је био и пројекат Краљевине Србије још из Нишке декларације. Свакако је Гаврило прижељкивао ослобођење своје Босне и Херцеговине и њено припајање са Србијом односно стварање Југославије. Српство и југословенство нису вили супротстављени све до 1945. године кад се стало на становиште да је потребно уништити српство да би југословенство живело. Међутим, чак и наредних 45 година све до распада Југославије Срби су били најоданији Југословени. Мислим да доказ за то није потребан кад су сви у Србији гласали за човека који је хтео да од Југославије направи снажнију федерацију а у осталим републикама су гласали за људе који су имали планове за њен распад. Бити српски националиста тада 1914. године је значило прижељкивати уједињење свих Срба, па могуће и уједињење са данас тзв браћом. Србија као Пијемонт. Споменик у Сарајеву саграђен Видовданским херојима даје одговор за кога су пали, а он је направљен већ следеће деценије. Нема ту паралеле ЕУ и Аустро-Угарска. То је паралела супротстављања немачкој експанзији на Исток и данас њеном тумачењу историје и самог тог догађаја. Дакле, ми треба да прихватимо да је Гаврило био Југословен, анархиста, убица, зликовац уместо борац за слободу Срба и Јужних Словена.
...kako vas vise niko ne moze zaustaviti, jer vise niko ni ne pokusava od starosedelaca, srba, madjara, slovaka, rumuna, rusina, i ostalih nacionalnih manjina odvajkada prisutnih ovde.
Ali znajte, preko 300.000 zahteva ljudi iz vojvodine je podneto za madjarsko drzavljanstvo.
Ja to ne zelim, ali to ce vam se desiti, pa cemo cirilicu samo sanjati ovde, i to nije daleko.
Dogorelo je do noktiju, samo, sto ljudi iz vojvodine, nemaju takvu narav, nehvataju se za pusku odmah, ne raspravljaju se sa budalama, samo ce da odu, al ce poneti i vojvodinu sa sobom!
Vojvodina vojvodjanima!
ajd kad si toliki genije, uzmi barem neki nick da ne moramo da prozivamo anonimuse ostale. Kad već prozivaš bačvana da ima porijeklo turčina, daj uozbilji se, turci nisu dolazili vamo. Tako da je naš Bačvan, ipak naš. Da si prozvao mene, pa ajd i da te uzmem u obzir. ALI ... mogu da ti odgovorno kažem da imam više Vojvođanskog u sebi nego ti. Znam da ti to nije jasno, ali ne mogu ti pomoći. Vojvođansko i jeste ono originalno da su ovdašnji ljudi ono što jesu, pa i mi koji smo se vratili na svoje nosimo dostojanstveno ono što smo po rođenju ali i ono što smo po porijeklu. Barem nismo anonimusi. Vjerujem da ti je komplikovano shvatiti.
Moja baka inače rusinka mi i nije prenela tako lepe uspene na K+K...bili su sluge nekim mađarskim gazdama (po kojima su dobili mađarsko prezime, a starog rusinskog su morali da se odreknu). Bičevanje, prebijanje i slično je bila svakodnevnica. Da ne govorim da su često porodice bile razdvojene. Sve što su stekli, stekli su po oslobođenju. Isti ili slučan slučaj je bi i sa pripadnicima ostalih (ne vladajućih)naroda.
Gavrilo je bio samo izgovor za početak rata.
Ali bi trebalo bar da ga poštujete, a ne da ga prozivate teroristom. On je praktično bio marioneta koja je odigrala ulogu političkog atentatora u svojoj OKUPIRANOJ zemlji.
Mada i taj nesretni Franc je bio samo marioneta Poćoreka i družine koji su bili za to da se što pre krene u rat, a on je bio za političku okupaciju (anksiju).
A vi gospodo koji podržavate imperijalizma se malo zamislite...većina vas se izjašnjava kao anti fašisti.
A što se tiče tih renoviranja, treba da obnovimo sve što možemo...inače ćemo ostati bez istorije, a samim tim ćemo i mi sami nestati. Jer šta je drvo bez korena? BALVAN
Današnje nakaradno prezentovanje srpske istorije zahvaljujući koje kakvim Jarčevićima i ostalim kvazi istoričarima ima za cilj pre svega glorifikaciju srpskog nacionalizma pa je tako jadan ni kriv ni dužan Gavrilo Princip ispao heroj nacionalizma i antiervopeizma. U Srbiji u stvari i ne slave Gavrila već čin ubistva koji ima pre svega simboliku antievropeizma, jer se Austrougarska predstavlja danas kao neka vrsta Evropske Unije. Međutim istorijske činjenice govore drugo, Princip kao i ostali članovi Mlade Bosne nisu bili zadojeni nacionalističkim veliko-srpskim desničarskim idejama več su bili bliži levičarima i ideji ujedinjenja svih slovenskih naroda u jednu državu, dakle oni su pre svega bili za jugoslovenstvo, a ne za srpstvo.
Druga je stvar što su kao maloletnici bili zavedeni od strane srpsko-beogradskog režima koji je imao ideju stvaranja velike Srbije i apetite na teritorije koje su podpadale u to vreme pod Austrougarsku (nije im bilo dosta osvojenih teritorija dobijenih u balkanskim ratovima).
Sve u svemu Gavrilo Princip je bio mnogo bliži ideji komunizma nego li srpskog nacionalizma. Naravno ne onaj udbaški komunizam zasnovan na totalitarističkim metodama već onaj romantičarski koji govori o jednakosti među ljudima pa tako i sam čin atentata je u stvari čin napada na aristokratsku klasu, anrhija vs. monarhija.
Ipak prvi svetski rat bi se desio sa ili bez Gavrila Principa, jer su velike sile imale ekonomske nesuglasice pa je morala da se napravi preraspodela Evrope, naime zbog svoje dominacije Austrougarska je morala biti uništena. I šta se dobilo sa tim? Na jednoj strani se stvorio komunistički totalitarizam, a na drugoj fašizam što je i dovelo do drugog svetskog rata. I kad bolje razmislimo, kome je sve to trebalo?
Da nije bilo tog Gavrila, UOPŠTE neb bilo tog velikog rata i velike sile UOPŠTE nisu čekale da preraspodele teritorije i UOPŠTE nije čudno da mrmot zavije čogoladu u foliju.
da su već komentari izgubili smisao. Ne znam ko ih piše ali vidi se da su te osobe nepismene ili slabo poznaju srpski jezik a vjerovatno i nisu odavde. Šta nam to govori? A i ovaj administrator selektivno pušta komentare. Majke mi, nije mi jasno koji mu je aršin (parametar) za odobravanje komentara. Moji jesu malo ironični ali smisleni. Možda i njemu smeta moj nick "PatriJot".
Muka mi je od svih vas i "patriota" i "autonomaša".... Lupate gluposti i jedni i drugi, jer kao po običaju promašite temu jer niste ni bar površno edukovani.
Pročitajte ili pogledajte neke emisije i dokumentarsce, za šta su se zalagali pripadnici "Mlade Bosne", kao i mnoge slične organizacije po Evropi na početku 20 veka...
moja baka bi imala oca koji je umro od Španske groznice; Srbin - Vojvođan. Ostavio je mladu ženu i četvero male dece. Da vam ne kažem... Neka oni rade, samo SA NJIHOVIM NOVCIMA - ličnim. Ne mojim i tuđim. A SVE što su imali od moje babe - imali su u toj ''omraženoj'' Austro-ugarskoj. Tamo su SVE stekli. A onda je došlo ''oslobođenje'' i ''ujAdinjenje''. Da ne kažem, NIŠTA više nema od tog bogatstva koje su stekli u Austrougarskoj.
Koji je ovaj Borku ....
U kampanji su mu bila puna usta Novog Sada a sada troskari NASE pare na gradove i selendre u Bosni.
Aj ti Borko se lepo odseli tamo pa njihove pare salji nama!
FUJ!
Pamtite sve ove hitove maldjanog Borka i DSSovaca sad ce izbori u NS vrlo uskooro
A sviđa vam se Beč? Lepe one palate, jelte? Znate, kao i većina tih lepih građevina širom Evrope izgrađene su od novca koji su gazde napabirčile tako što njihovi robovi crnčili na ostrvima po belom svetu i skupljali guano. Za neupućene, u pitanju je ptičiji izmet. Koristan je za mnoge stvari, ali malčice toksičan kad se drlja golim rukama, pa robovi pocrkaju posle par godina. Al šta je to problem, ima drugih, svežih...
"Svaki Vojvodjanin svih fela, koji su zivli u tadasnjoj dzavi Austro-Ugarskoj, s kolena na koleno prenosi, kako je bio tada dobar zivot, "
Meni su bogme drugačije preneli s kolena na koleno. Nije bilo dosta što su ih proterali ovamo sa severa, već su njih i njihove potomke kasnije sustigli i ovde bacili pod led. Tako da te bajke o tobože blagostanju prodavaj nekom drugom. Može biti da su NEKI živeli lepo, ali do su bili samo podobni pojedinci, takoreći - izuzetak. Ostali nisu bili ništa drugo nego robovi i nije ni čudo što su se ljudi protiv takvog sistema pobunili i to ne samo u Bosni, već širom Ugarske.
Vidjeniji i pametniji Srbi iz Srbije su se doseljavavali
sa svojim kapitalom u Vojvodinu, i nije im smetalo nista u Vojvodini koja je bila deo Austrougarske jedne od najnaprednije carevine, dobro se zivelo, dok je u to vreme Srbija bila pod vazalskiim jarmom Otomanske imperije
Кад би ви самозвани интернет ратници и велики борци за Војводину имали само 2% оне ствари као што је има Гаврило, не би требали овде по нету да будете и да лајете. Гаврило је за разлику од вас урадио нешто, а ви само лајете а каравани пролазе... и смешни сте... Ваша снага су минуси, који су реално неважни...
Kakvo je dobro doneo atentator!to sto je on, sa svojim atentatom bio okidac za pocetak Prvog svetskog rata,
u kome je desetkovano,musko stanovnistvo u Srbiji,u borbi na ratnim frontovima,
to sto je narod u Srbiji patio, sto je bi ubijan,spaljivana sela...
Стани мало "Војвођанска партија" који сте ви,у чије име ви причате и дали сте нормални?лудница је откључана! ако вам је Беч дражи па пут под ноге... Ја имам писане доказе да су моји преци учествовали у изграњи Петроварадинске тврђаве,значи да смо баш дуго на овим просторима и генерацијски преносимо став да је за Србе на овим просторима једини прави пут пут уз и са Србијом.Једино смо тако своји на своме и једино тако смо слободни.Ало па бирати између Беграда и Беча??????Да постоји власти у овој земљи били би или у лудници или у затвору!
-nemojte tako dragi moji, jes da nam je gavrilo doneo rat ili bar izgovor za rat-diskutabilno, ako oni to rade svojim parama neka pohvalno,nego moram da reknem ko je mene ista pitao kad se onomad dizao onaj beli spomenik na keju a divanilo se da je i sviro svabama onih zimskih noci tamo odma preko, pa stoi i danas, kolko je tek kostao i ko ga je platio.....
Ja bio bio rad da pomognem projekat. Da li će i gde biti objavljen žiro račun za uplate građana za ovaj projekt. Ako se skupi nas dosta sa po hiljadarkom časom ćemo obnoviti rodnu kuću Gavrila Principa. A i spomenik ne bi bilo loše postaviti ispred kuće.
Pozdrav za inicijativu!
Komunjare su Gavrila Principa slikali kao heroja , naravno 1,5 million Srba pogibe u prvom ratu I jos toliko u drugom naravno jer nam Nemci nisu zaboravili sto se dogodilo ,Srpski mentalitet nezna za diplomatiju I balansiranje koji Hrvati uvek perfektno izvode a sada su nas I siptari mogu guziti uzeti nasu teritoriju al nezaboravite sve je to mozda zbog tog GAVRILA
Dosta mi je zlocinaca Srba. Ako Canak nije uspeo da razbije Srbiju uspece Reformisti Vojvodine. Uskoro cemo dobiti i himnu, imamo zastavu, glavni grad. Dosta nas je Beograd krao, mi nikako da umocimo prste u pekmez od njih. Vojvodina Republika!
a sta je sa madjarima,bunjevcima,rusinima,hrvatima...iz Vojvodine,koji su takodjer cuvali granice nase maticne zemlje,Austro-Ugarske,od turaka?
i da znas,to klanjanje koje pominjes,tipicno je za podrucja ispod Dunava i Save !!!
ps-stanovnicima Vojvodine je bilo dobro u Austro-Ugarsko,jer da nije,sigurno bi se bunili !
raspitaj se o infra strukturi,zdravstvu,skolstvu,gradjevini...do 1914 u Vojvodini pa je uporedi sa ovim danas !
ja nisam pripadnik drugog naroda,nego Vojvodjanin srpskog porekla!
ne smetaju mi nasi junaci nego ubice i teroristi!
nas narod ima mnogo ljudi kojima moze da se ponosi,tako da mu nisu potrebni princip,mladic,hadzic....i slicni likovi !
npr,mladi vojnik koji nije dao da ubiju neduznog muslimamana pa su ga ubili njegovi suborci tzv rs!!
Запрепашћен сам коментарима који величају Фердинанда и Марију Терезију страшно, страшно...мој Србине нигде нећеш стићи главну реч воде Бранковићи,устај Гавро пуцај иза угла неможе се живети од ругла...
prvo-nepostojecu drzavu ne mozes okupirati !
drugo-da nije bilo nase maticne zemlje,austro-ugarske,turci bi ti bili kumovi za prvu bracnu noc!
trece-slazem se,da treba dignuti spomenik nasem ubijenom prestolonasledniku !
cetvrto-ako mogu ulice u Vojvodini da nose nazive poput drniska,drvarska,banijska,krajiska....,po necem sto nema nikakve veze sa nama,red bi bio i da se digne spomenik Mariji Tereziji i Ferdinandu.
oni su bar ostavili pozitivan trag u Vojvodjanskoj istoriji !!!!
i sto da Novosadjani svih fela daju SVOJ novac za
obnovju kuce u BiH,drugoj drzav,i i to tako samo dogovor par osoba,
bez punuda od izvodjaca radova
nego tako samo na sac metod, procenili da treba 10.000 evra,, ne mnogo kako se kaze, sto je tacno,
takva finasijska inekcija, ne samo meni, nego vecem % Novosadjana bi dobro doslo
Ako ste vi iz LSV i DS toliko zapeli da se obnovi kuca Mileve Ajnstajn, zasto je vi niste obnovili? Pa 15 godina ste bili na vlasti u Novom Sadu. I sad kad treba da se obnovi kuca jednog srpskog heroja, setili ste se da ima i u Novom Sadu nesto da se obnovi. Ma jelde. Na sledecim izborima bice pa pa. Nema lige vise. A uradice ova vlast ono sto niste vi, obnovice i kucu Mileve. Uradice za jedan mandat ono sto vi niste za 15 godina. Sami sebi gurate prst u oko. Nemate vi vise sta koga da napadate, nemate ni cime da se hvalite. Maske su pale.
Ne znam šta se bunite protiv tog projekta. Znam da bi neki više volili da se digne spomen kuća ferdinandu u NS (i za to bi bilo para) nego našem Gavrilu. Pa šta nam to govori, ovdje ima više austro-ugara nego ostalih (pa i Srba), kanda. Na kraju krajeva, postavljam samo jedno pitanje:" Šta je radio ferdinand u Sarajevu?" Naravno, okupirali su BiH i pripojili samovoljno Austriji. Po vama je napasti drugu državu izgleda OK. Meni je to bolesno (i nije demokratski). Prozvati Gavrila teroristom, ... zna se ko to i želi. Elem, ovaj fašizam koji se širi Našom Vojvodinom nije ništa drugo nego teror nad srpskim narodom. Daj Bože uskoro izbora pa da se strasti umire. Znam da od ovdašnjih komšija mogu očekivati svašta, ali ovoliko zla, nisam vidio. Zbogom demokratijo.
Mislim da je covek koji je svoj zivot zrtvovao da bi Srbija bila slobodna zasluzio bar da mu se obnovi kuca. Lepo je rekao Borko, ne idu pare iz gradske kase nego ce pokusati da donacijama skupe novac. Ja ne znam sta tu ljigasima i zutima nije jasno. Bravo za Borka i inicijativu. DSS je uvek drzao do srpskih interesa. Svako ko napada ovakvu ideju je protiv Srba i Srbije i to nedvosmisleno pokazuje.
...gradona;elniku Bosanskog Grahova da taj gradić finansira obnovu kuće Mileve Marić u Novom Sadu (i njeno pretvaranje u spomen-muzej), kad već Novi Sad nema para (sluha) za isto. Po principu: mi vama, a vi nama. A ne samo - mi vama.
Pomagali smo mi svoje "zemljake" i devedesetih raznom humanitarnom robom.
Prehrana je isla sleperima a neretko zavrsavala u nekim magacinima "vidjenijih " zema.
Tamosnji narod je tu robu debelo placao.
Gradjevinski materijal je isao put Baranje,a ponekad je zavrsavao na Adicama na placu...
"Spustavah se ja niz vase uze,
umalo se uze ne pretrze.."(P.II P.Njegos)
Podržavam inicijativu da se, kao što se to i do sada činilo posle svakog pucanja (šenlučenja) po Srbiji i okolini, traži donacija od Austrije za ovaj nada sve "humani" projekt.
Naravno teroristima treba kuce obnavljati u inostranstvu koje je zapalila VRS (jer se dobijaju politicki poeni), a kuca (i obecani muzej) Mileve Maric Ajnstajn) nema ni tablu...
Поздрављам иницијативу,људе који су кроз историју нешто урадили за србе и Србију не треба заборавити ма из ког краја они били. Гаврило је неко ко је својим делом задужио србе и из Босне и из Србије а наравно и нас из Војводине.Градске паре у овом тренутку не али приватна иницијатива наравно ДА.
П.С.Борко и моји Сремци би да дају неки прилог
Ovo nije nikakvo čudo. Borko hoće da se dokazuje u takvoj nacionalističkoj partiji kakva je dSS s obzirom na njegovo poreklo pa da zametne trag. Sad što voli da izvodi egzibicije i predstave od toga to već iritira.
A ovo je u pravu šta ima da se plaća iz grada kad se nema para za lečenje ljudi i dece.
PS pozdravio te brat iz Québec-a (Kanada)
Zbog tog teroriste Srbija je izgubila demografski potencijal od koga se nikada nije oporavila.Slicni *junaci^ su nam devedesetih namakli bedu koja ce pratiti i nas i nase potomstvo.
Vi koji se kurcite sa takvim junacima ,kupite sutra NIN i dobicete knjigu osvedocenog prijatelja Srba Arcibalda Rajsa CUJTE SRBI iz koje bi dosta toga mogli nauciti. NIKAD NIJE KASNO
za gos-p NEOBAVESTENOG, kao i za MLADJANOG g-osn NOBELOVAC i OSTALE neobaveštene Ministre i Predsednike VLADA Republike Srbije i naravno naseg GRADONACELNIKA:
OBAVEŠTAVAM VAS DA JE PLATA NASTAVNIKA, PROFESORA, UČITELJA, POLICAJACA, VOJNIKA, INSPEKTORA,(NISAM SIGURAN ZA LEKARE)... I JOŠ PONO, PUNO ZANIMANJA MANJA OD PROSEČNE PLATE!!!
Look What They Done To My COUNTRY, ma
Look What They Done To My TOWN, ma
Look what they done to my BRAIN, ma
Well they picked it like a chicken bone
And I think I'm half insane ma
Oh I wish I could find a good book
Well if I could find a real good book
I'd never have to come out and look at...
Volela bih da zasnam, kako se samo sete takvih projekata. Sve biser do bisera! Odakle ih izvlace. Zar stvarno nema nista u NS u sta mogu te "privatne" pare da uloze? Kakva banda se smenjuje na celu grada. Sve gori dolaze sa svakim izborima: mislila sam da je Maja i njena ekipa neprevazidjeni, a ono ima jos bolesnijih.
Ako bi i Novi Sad trebao da finasira obnovu neke kucu,
onda bi to trebala da bude kucu Mileve Maric
i
zato bi gradjani Novoga Sada finansirali kuci Gavrila Principa
Al' da je Marija Trandafil s Manjače, mrzeo bi i nju. Ubi vas ovaj prefiks "s Manjače"! Svi mi imamo problem. Ne gledamo ni ko je ni šta je, nego odakle je. Zato zemljaci i glasaju za Bokana i krkane jer ne razmišljaju ko su navedeni likovi, već ih oni lažno navode na predstavu zavičaja. A o čestitosti ni traga ni glasa!!!
Jesi ti derane taj koji posto poto hoce da ukine Statut Vojvodine,kojem smeta Savet nacionalnih zajednica u Skupstini Vojvodine,a smetata ti i kancelarija APV u Briselu,i jos mnogo toga da ne nabrajam dalje.Pa prestani nas da muzes ,idi brate u Grahovo ako su ti koreni odatle i vuce te zavicaj pa postani zamenik nekoga ili postani zaradi novce i ulazi gde god hoces.Pozdrav
Ambasadi Austrije, možda će i oni dati koji dinar, Gavrilo je ipak dao razlog za rat protiv Srbije, a Vojvodina ima veliki razlog, posle tog rata se prisajedinila Srbiji i otada uživa u naručju svoje majčice.
Pun mi je kuver kvazi vojvodjana koji su ovde dosli 1918 ili ne daj boze 50 tih. Rodjaci, da nije bilo Principa verovatni bih i ja kao i moj pradeda bio u svapskoj vojsci,i smucao se sad po Iraku. A ako D SS ovci to rade za svoje novce, neka ih, njini novci.
Ovaj,kako kaze njegov zemo Torbica,balonja, ima kao pare da podize kuce u Grahovu.A gde je taj balonja bio 1995 kad su to Grahovo palili Hrvati.Njega i Bokana nisu nasli jer su se dobro krili a ostale zeme je moja vojna policija vatala kao Samije i dovodila u GSP odakle su silom prebacivani na ratiste u postojbini gde su odmah dezertirali. A videli smo i zeme na Vukovaru 1991 .Odziv za Vukovarsko ratiste u Backom Jarku ,Vrbasu,B.Polju, Veterniku,.... itd je bio manji od 60% a u Turiji,Nadalju,Curugu,Mosorinu,Zablju... itd preko 99%
Klasično partijsko kukanje. Gde ste komentatori bili da kritikujete promašaje bivše vlasti? One planove o 6 mostova i sl. promašaje. Čovek kaže da grad NS neće plaćati obnovu kuće što mislim da je korektno jer Novi Sad nije više ono što je bio da finansira takve projekte. Čijom zaslugom i to se zna. Napravite neku novu stranku koja će da raspiruje mržnju protiv dođoša pa konkurišite postojećim ili ček to kucate iz prostorija LSV-a.
Чланови месног одбора ДСС-а за МЗ "Омладински покрет" изградили су искључиво од сопствених средстава, без икакве помоћи из било каквог предузећа или буџета, теретану на отвореном у свом крају. Све момци од 22-25 година (људи оданде их знају као "Комшијску листу"). И оно дечије игралиште кад је реновирано у истом том крају, већина момака који су учестовали у томе су чланови ДСС-а, само нису хтели званично тако да се представе јер је било и пар људи који нису чланови те странке... Тако да приватна иницијатива појединаца из политичких партија зарад општег добра можда није пракса, али за ДСС није ни изузетак. Могуће је, и у пракси потврђено. Дођите у Париске Комуне и уверите се сами.
...сви смо ми однегде дошли и остали на данашњим просторима Бачке, Баната и Срема..тако да су они који су дошли пре 300 година у истој позиција као и они који су дошли јуче..обнова родне куће Гаврила Принципа ће се урадити средствима појединаца..а не парама грађана Новог Сада...и то је чињеница..а да ли треба обнављати кућу неког који је из личног хира урадио то што је урадио (не заборавите да Србији након два балканска рата није требао још један рат и сукоб) је друга тема и о томе други пут..
VAS NEKOLICINA sada živi u Novom Sadu i treba da razmišljate o tome šta ćete raditi ovde, a ne u vašem zavičaju. Dosta mi je vas koji imate rezervnu domovinu, kojima je vazduh lepši i čistiji "tamo negde". Zamislite, ima nas i koji smo ovde rođenii i kako kaže Đole Balašević
"Nisam ja došao,
di da se vraćam,
tu je sjahao moj askurđel,
to je naša ledina,
Naša Vojvodina - jedna i jedina"
А чије ћемо ако нећемо наше ? А кога да бранимо од заборава ако не наше? Овакав потез јасно ставља до знања да СРПСКА АТИНА оправдава имена Светозара Милетића, Проте Матеје Ненадовића, Ђуре Јакшића, свих виђених и дичних СРБА који сачуваше управо оваквим гестовима ово што данас имамо ! ДСС оправдава своје име !!!!
Zasto bi mi to, sto Vi predlazete, radili?
Valja biti gospodin. Ne mislim da Vi to niste.
Satima kao ovce za sisanje stojimo u redovima da bi im uplatili nerealno visoke racune za kojekakve usluge i namete koje su sedeci po klubovima nametnuli raji kao krvav danak. I neka su. Moglo im se. raja je sve to svesno ili nesvesno odobrila.
Sada je vec suvise jasno da to tako niti moze niti treba da ide.
Iz tog razloga ostajmo kod svoje kuce, obustavimo sva placanja i opravdana i neopravdana, ostavimo im tri do sest meseci da se saberu i otici ce sami. Onog trenutka kad ponestane plena njih biti nece.
Neko ce morati da raspise izbore.
Onda uzeti "oruzje" u svoje ruke, pamet u glavu i konacno precrtati sve one koji nas dve-tri decenije vode u srecniju buducnost. Birati komsiju iz ulice kojem znamo minimalno tri do pet generacija u selu - kraju, a za koje znamo sta i koliko mogu.
Po ovoj vrucini, lutati ulicama, lupati po serpama, varati narod i placati te koje bi da smenimo je glupost i treba se te ideje osloboditi.
Iz mog ugla ovoliko.
a i sto bi mi placali. cini mi se da je to samo pipanje terena pa ako prodje onda ce novi sad da plati, a ako bude frke onda je to privatna inicijativa.
"privatna inicijativa nas nekolicine koji živimo u Novom Sadu, a koji smo poreklom iz tih krajeva"
Da se ne brojimo, ali radi se o "svega" par stotina hiljada ljudi.
"Nas nekoliko" je ipak pribliznije za nas koji nismo poreklom odande.
Ali, to je prirodna selekcija i vreme je da je svi prihvatimo kao normalnu pojavu.
Dakle, ova vest nije nista sto bi trebalo da iznenadi bilo koga ko zivi u NS duze od 25 godina.
Vreme je da organizujemo ulične proteste i tražimo smenu vlasti u Novom Sadu! Njihovi svakodnevni ispadi prevršili su svaku meru. Novca nemamo ni za ono što nam treba, ali izgleda da imamo uvek kad treba da se podoji srpski nacionalista! Obnovite kuću Mileve Marić-Ajnštajan u Novom Sadu, gospodo iz gradske vlasti! Ako znate gde je ta kuća i ko je bila Mileva...
za "projekte" Trece Srbije,za njihovo pranje novca,za novac iz budžeta namenjen "reklamiranju" JP-JKP,u iznosima oko 100 miliona dinara,a nemate novca za obnovu kuće Gavrila Principa ? kakav odgovor"nema se novca iz budžeta" za te namene ! pa gosp. Iliću pitajte kaku se peru pare ove iz Paroviceve druzine,i nakupicete i vise nego sto treba,za jedan dobar piknik ! Vi ste iz tog kraja,pomozite ljudima,neka se i VAS ljudi prisecaju po nekom humanom gestu ! ako ne može tako,poskupite karte u JGSP,za jos neki postotak,pa da gosp.Balac se pohvali na svom tviteru ! jadni ste...
Uobičajeno - pušten probni balon, pa ako bude frke, onda je cela akcija "privatna inicijativa". Ne treba ni da sumnjamo da nećete uspeti da "privatnu inicijativu" nekako namaknete iz naših džepova.
Hoće li ikad doći dan da ne čujemo i pročitamo nešto o rođačkim i zemljačkim inicijativama koje mi treba da platimo?
Gde do sada bese ta inicijativa te nekolicine koji zive u Novom Sadu?
Ili je ta nekolicina maloumna misleci da je to ova raja, ili je raja totalno prolupala slusajuci i gledajuci tu nekolicinu?
Trece nema.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi Sad (ne) plaća obnovu rodne kuće Gavrila Principa
Novi Sad
•25.07.2013.
•10:16 > 10:22
Komentari 98
влкс
Пројекат Југославије је био и пројекат Краљевине Србије још из Нишке декларације. Свакако је Гаврило прижељкивао ослобођење своје Босне и Херцеговине и њено припајање са Србијом односно стварање Југославије. Српство и југословенство нису вили супротстављени све до 1945. године кад се стало на становиште да је потребно уништити српство да би југословенство живело. Међутим, чак и наредних 45 година све до распада Југославије Срби су били најоданији Југословени. Мислим да доказ за то није потребан кад су сви у Србији гласали за човека који је хтео да од Југославије направи снажнију федерацију а у осталим републикама су гласали за људе који су имали планове за њен распад. Бити српски националиста тада 1914. године је значило прижељкивати уједињење свих Срба, па могуће и уједињење са данас тзв браћом. Србија као Пијемонт. Споменик у Сарајеву саграђен Видовданским херојима даје одговор за кога су пали, а он је направљен већ следеће деценије. Нема ту паралеле ЕУ и Аустро-Угарска. То је паралела супротстављања немачкој експанзији на Исток и данас њеном тумачењу историје и самог тог догађаја. Дакле, ми треба да прихватимо да је Гаврило био Југословен, анархиста, убица, зликовац уместо борац за слободу Срба и Јужних Словена.
B.
Ali znajte, preko 300.000 zahteva ljudi iz vojvodine je podneto za madjarsko drzavljanstvo.
Ja to ne zelim, ali to ce vam se desiti, pa cemo cirilicu samo sanjati ovde, i to nije daleko.
Dogorelo je do noktiju, samo, sto ljudi iz vojvodine, nemaju takvu narav, nehvataju se za pusku odmah, ne raspravljaju se sa budalama, samo ce da odu, al ce poneti i vojvodinu sa sobom!
Vojvodina vojvodjanima!
novosadjanka
PatriJot
TamoAmo
Gavrilo je bio samo izgovor za početak rata.
Ali bi trebalo bar da ga poštujete, a ne da ga prozivate teroristom. On je praktično bio marioneta koja je odigrala ulogu političkog atentatora u svojoj OKUPIRANOJ zemlji.
Mada i taj nesretni Franc je bio samo marioneta Poćoreka i družine koji su bili za to da se što pre krene u rat, a on je bio za političku okupaciju (anksiju).
A vi gospodo koji podržavate imperijalizma se malo zamislite...većina vas se izjašnjava kao anti fašisti.
A što se tiče tih renoviranja, treba da obnovimo sve što možemo...inače ćemo ostati bez istorije, a samim tim ćemo i mi sami nestati. Jer šta je drvo bez korena? BALVAN
proveri dobro,da ne vidis mozda od njih poreklom !
Бачван
Бачван
@PatriJot - Da li ste primjet
Samo udri! nece ti stici resenje za placanje poreza.
Scotch Bonnet
Druga je stvar što su kao maloletnici bili zavedeni od strane srpsko-beogradskog režima koji je imao ideju stvaranja velike Srbije i apetite na teritorije koje su podpadale u to vreme pod Austrougarsku (nije im bilo dosta osvojenih teritorija dobijenih u balkanskim ratovima).
Sve u svemu Gavrilo Princip je bio mnogo bliži ideji komunizma nego li srpskog nacionalizma. Naravno ne onaj udbaški komunizam zasnovan na totalitarističkim metodama već onaj romantičarski koji govori o jednakosti među ljudima pa tako i sam čin atentata je u stvari čin napada na aristokratsku klasu, anrhija vs. monarhija.
Ipak prvi svetski rat bi se desio sa ili bez Gavrila Principa, jer su velike sile imale ekonomske nesuglasice pa je morala da se napravi preraspodela Evrope, naime zbog svoje dominacije Austrougarska je morala biti uništena. I šta se dobilo sa tim? Na jednoj strani se stvorio komunistički totalitarizam, a na drugoj fašizam što je i dovelo do drugog svetskog rata. I kad bolje razmislimo, kome je sve to trebalo?
Sremcina
http://pescanik.net/2013/07/biljana-srbljanovic-intervju/
Jako ste smešni, dragi fašisti.
Jacovitti
Pa i ona "pesnikinja" iz Bukovca da pesmu sklepa?
Ev' joj projekni zadatak:
Maaaaaaaaaaaaaaaaajko Bokanova
Koja nam rodi junaaaaaaaaaaka...
PatriJot
Čitalac
Pročitajte ili pogledajte neke emisije i dokumentarsce, za šta su se zalagali pripadnici "Mlade Bosne", kao i mnoge slične organizacije po Evropi na početku 20 veka...
lale
Da nije bilo tog
PS. ja bih da prilozim za kucu Djura Pucara Starog
Kosta
Golub
U kampanji su mu bila puna usta Novog Sada a sada troskari NASE pare na gradove i selendre u Bosni.
Aj ti Borko se lepo odseli tamo pa njihove pare salji nama!
FUJ!
Pamtite sve ove hitove maldjanog Borka i DSSovaca sad ce izbori u NS vrlo uskooro
Znate kako... guano vam se u Beč!
Meni su bogme drugačije preneli s kolena na koleno. Nije bilo dosta što su ih proterali ovamo sa severa, već su njih i njihove potomke kasnije sustigli i ovde bacili pod led. Tako da te bajke o tobože blagostanju prodavaj nekom drugom. Može biti da su NEKI živeli lepo, ali do su bili samo podobni pojedinci, takoreći - izuzetak. Ostali nisu bili ništa drugo nego robovi i nije ni čudo što su se ljudi protiv takvog sistema pobunili i to ne samo u Bosni, već širom Ugarske.
Svaki Vojvodjanin svih fela, koji su zivli u tadasnjoj dzavi Austro-Ugarskoj, s kolena na koleno prenosi, kako je bio tada dobar zivot,
NONIMUS I
Vidjeniji i pametniji Srbi iz Srbije su se doseljavavali
sa svojim kapitalom u Vojvodinu, i nije im smetalo nista u Vojvodini koja je bila deo Austrougarske jedne od najnaprednije carevine, dobro se zivelo, dok je u to vreme Srbija bila pod vazalskiim jarmom Otomanske imperije
неко
Гаврило
novosadjan
u kome je desetkovano,musko stanovnistvo u Srbiji,u borbi na ratnim frontovima,
to sto je narod u Srbiji patio, sto je bi ubijan,spaljivana sela...
i to je vama dobro!
domaci
pa zna se-uvek Bec !
stevara
Stavrno,raspitaj se , nesto nauci i shvati pre nego sto pocnes da bodes tastaturu.
Загуљени Сремац
che guevara
Limanac
Pozdrav za inicijativu!
Radenko
Cankov legionar
i da znas,to klanjanje koje pominjes,tipicno je za podrucja ispod Dunava i Save !!!
ps-stanovnicima Vojvodine je bilo dobro u Austro-Ugarsko,jer da nije,sigurno bi se bunili !
raspitaj se o infra strukturi,zdravstvu,skolstvu,gradjevini...do 1914 u Vojvodini pa je uporedi sa ovim danas !
ne smetaju mi nasi junaci nego ubice i teroristi!
nas narod ima mnogo ljudi kojima moze da se ponosi,tako da mu nisu potrebni princip,mladic,hadzic....i slicni likovi !
npr,mladi vojnik koji nije dao da ubiju neduznog muslimamana pa su ga ubili njegovi suborci tzv rs!!
Srbin
Загуљени Сремац
idi i leci se !!!!
Pitanje
dnt
nezahvalnici
drugo-da nije bilo nase maticne zemlje,austro-ugarske,turci bi ti bili kumovi za prvu bracnu noc!
trece-slazem se,da treba dignuti spomenik nasem ubijenom prestolonasledniku !
cetvrto-ako mogu ulice u Vojvodini da nose nazive poput drniska,drvarska,banijska,krajiska....,po necem sto nema nikakve veze sa nama,red bi bio i da se digne spomenik Mariji Tereziji i Ferdinandu.
oni su bar ostavili pozitivan trag u Vojvodjanskoj istoriji !!!!
uvek dobrodosla mala
i sto da Novosadjani svih fela daju SVOJ novac za
obnovju kuce u BiH,drugoj drzav,i i to tako samo dogovor par osoba,
bez punuda od izvodjaca radova
nego tako samo na sac metod, procenili da treba 10.000 evra,, ne mnogo kako se kaze, sto je tacno,
takva finasijska inekcija, ne samo meni, nego vecem % Novosadjana bi dobro doslo
Koalicija za obnovu Srbije
ns gari
PatriJot
Gavrilo P
Ime
Čuh
Gont'e se lepo zajedno i pokoljite se međusobno na međi bosne i austrougarske, a nas normalne ovde ostavite na miru.
Y
Srbenda
Sa druge strane slazem se da bi pre trebalo obnovitinesto drugo, a ne kucu dole... fali nam dosta bitnijih stvari.
Lala
Prehrana je isla sleperima a neretko zavrsavala u nekim magacinima "vidjenijih " zema.
Tamosnji narod je tu robu debelo placao.
Gradjevinski materijal je isao put Baranje,a ponekad je zavrsavao na Adicama na placu...
"Spustavah se ja niz vase uze,
umalo se uze ne pretrze.."(P.II P.Njegos)
Mile
ovi privatnici
mare
Загуљени Сремац
П.С.Борко и моји Сремци би да дају неки прилог
A ovo je u pravu šta ima da se plaća iz grada kad se nema para za lečenje ljudi i dece.
PS pozdravio te brat iz Québec-a (Kanada)
LALA
Vi koji se kurcite sa takvim junacima ,kupite sutra NIN i dobicete knjigu osvedocenog prijatelja Srba Arcibalda Rajsa CUJTE SRBI iz koje bi dosta toga mogli nauciti. NIKAD NIJE KASNO
Kuku Lele
Malda Bosna je za NS ipak vaznija
Del Boy
OBAVEŠTAVAM VAS DA JE PLATA NASTAVNIKA, PROFESORA, UČITELJA, POLICAJACA, VOJNIKA, INSPEKTORA,(NISAM SIGURAN ZA LEKARE)... I JOŠ PONO, PUNO ZANIMANJA MANJA OD PROSEČNE PLATE!!!
Look What They Done To My COUNTRY, ma
Look What They Done To My TOWN, ma
Look what they done to my BRAIN, ma
Well they picked it like a chicken bone
And I think I'm half insane ma
Oh I wish I could find a good book
Well if I could find a real good book
I'd never have to come out and look at...
Vreme je za PIŠTALJKE, LONCE i OTPOR.
Vila
a kuca Mileve Maric
onda bi to trebala da bude kucu Mileve Maric
i
zato bi gradjani Novoga Sada finansirali kuci Gavrila Principa
Vesna
Alex
Siki Ns
Maki021
ZoranNS
Peka
@Српски Атињанин - Хвала Борк
Хвала и Вама и Борку и ДСС на овом што данас имамо. И далеко вам лепа кућа.
Rezervni Kapetan
Dragan Jove
;)
vlks
КавацПе
veletrznica
ovaj grad je pretvoren u vol strit/prevod sa engleskog, kako se cita/
samo sto se tamo radi i zaradjuje novac, a ovde!
Србин Бачван(ин)
da pogodim: obnova kuće ubice Zorana Đinđića?
Vojvođanka
"Nisam ja došao,
di da se vraćam,
tu je sjahao moj askurđel,
to je naša ledina,
Naša Vojvodina - jedna i jedina"
Српски Атињанин
@Mmk
Valja biti gospodin. Ne mislim da Vi to niste.
Satima kao ovce za sisanje stojimo u redovima da bi im uplatili nerealno visoke racune za kojekakve usluge i namete koje su sedeci po klubovima nametnuli raji kao krvav danak. I neka su. Moglo im se. raja je sve to svesno ili nesvesno odobrila.
Sada je vec suvise jasno da to tako niti moze niti treba da ide.
Iz tog razloga ostajmo kod svoje kuce, obustavimo sva placanja i opravdana i neopravdana, ostavimo im tri do sest meseci da se saberu i otici ce sami. Onog trenutka kad ponestane plena njih biti nece.
Neko ce morati da raspise izbore.
Onda uzeti "oruzje" u svoje ruke, pamet u glavu i konacno precrtati sve one koji nas dve-tri decenije vode u srecniju buducnost. Birati komsiju iz ulice kojem znamo minimalno tri do pet generacija u selu - kraju, a za koje znamo sta i koliko mogu.
Po ovoj vrucini, lutati ulicama, lupati po serpama, varati narod i placati te koje bi da smenimo je glupost i treba se te ideje osloboditi.
Iz mog ugla ovoliko.
el diablo
Starosedelac
i tada videh da je jedan komentor vec somenuo kucu Mileve Anstajn
novosadjan
Pokac
Da se ne brojimo, ali radi se o "svega" par stotina hiljada ljudi.
"Nas nekoliko" je ipak pribliznije za nas koji nismo poreklom odande.
Ali, to je prirodna selekcija i vreme je da je svi prihvatimo kao normalnu pojavu.
Dakle, ova vest nije nista sto bi trebalo da iznenadi bilo koga ko zivi u NS duze od 25 godina.
mmk
MILMAR
joja
Hoće li ikad doći dan da ne čujemo i pročitamo nešto o rođačkim i zemljačkim inicijativama koje mi treba da platimo?
Scotch Bonnet
Mikula mali
Ili je ta nekolicina maloumna misleci da je to ova raja, ili je raja totalno prolupala slusajuci i gledajuci tu nekolicinu?
Trece nema.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H